soki wyciskane dodatki

Zdrowe dodatki do soków wyciskanych w wyciskarce

Naturalne soki wyciskane własnoręcznie to samo zdrowie. Ich walory odżywcze można jednak jeszcze wzmocnić specjalnymi dodatkami. Czym więc wzbogacić soki, by wycisnąć z nich jeszcze więcej korzyści? Zdrowe dodatki do soków – które będa najlepsze?

Świeżo wyciskany sok a zdrowe dodatki do soków

Przyrządzając soki we własnym zakresie, znacznie lepiej korzystać z wyciskarki. W przeciwieństwie do soków z sokowirówki, będą zawierały wszystkie składniki odżywcze oraz enzymy zawarte w surowych warzywach i owocach. Wartość odżywczą świeżo wyciskanych soków można poprawić, stosując zdrowe dodatki. Zobacz produkty w sklepie →

Zdrowe dodatki do soków – co wybrać?

Owoce goji

Zdrowym dodatkiem do świeżo wyciskanych soków są niewątpliwie owoce goji. Uważane za jeden z najbardziej odżywczych produktów, dostarczają potężną dawkę witamin i minerałów. Stanowią źródło witaminy C, witamin z grupy B, żelazo, selenu, potasu, cynku. Dostarczają jednocześnie aż 18 aminokwasów oraz najzdrowsze nienasycone kwasy tłuszczowe.

zdrowe dodatki do sokówOwoce goji, z uwagi na wysoką zawartość antyoksydantów, skutecznie chronią przed wolnymi rodnikami. Neutralizują szkodliwe ich działanie, przeciwdziałając uszkodzeniom DNA komórek. Opóźniają proces starzenia skóry, zatrzymują rozwój nowotworów oraz zmniejszają ryzyko zachorowania na raka. Jagody goji stanowią także źródło błonnika, który przyspiesza przemianę materii. Świetnie sprawdzają się do walki z zaparciami oraz wspomagają proces odchudzania. Zobacz produkty w sklepie →

Otręby – działanie

Otręby stanowią źródło węglowodanów, tłuszczów i białka, pokrywając w ten sposób zapotrzebowanie organizmu na te składniki. Dostarczają także sporą ilość błonnika.
Dodając otręby do świeżo wyciskanych soków, można przywrócić cholesterol do normy, poprawić odporność czy wyregulować ciśnienie krwi. Pęczniejąc w żołądku, zwiększają uczucie sytości. Będąc źródłem węglowodanów, zwiększają także wytrzymałość oraz dodają energii. Zobacz produkty w sklepie →

Nasiona chia – właściwości

świeżo wyciskane sokiDo soków wyciskanych warto dodawać także nasiona chia. Niewielkie ziarenka przypominające wyglądem mak to bogactwo cennych składników odżywczych. Przede wszystkim dostarczają nienasyconych kwasów tłuszczowych. Szybko pęcznieją w żołądku (powiększając objętość nawet dziewięciokrotnie), dlatego na długo tłumią apetyt. Zobacz produkty w sklepie →

Siemię lniane – właściwości

Siemię lniane to nasiona, które są istną bombą zdrowotną. Stanowią źródło białka, minerałów oraz witamin z grupy B. Zawierają także olej dostarczający cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3.
Siemię lniane pozytywnie wpływa na kondycję włosów i paznokci oraz cery. Z uwagi na zawartość omega-3 może przyczyniać się do poprawy pamięci i koncentracji. Pozwala także utrzymać cholesterol na stałym poziomie. Zobacz produkty w sklepie →

Komentarze: 4
  1. tad

    Schudłem 10 kg dzięki oczywiście ćwiczeniom , diecie i piciu soków z nasionami chia. Kto nie próbował polecam picie soków z nasionami chai działają rewelacyjnie, dzięki nim nie miałem napadów głodu. ja dodawałem je do soków warzywnych które najczęściej piłem późnym popołudniem i wieczorem. Zamiast kolejnej paczki chipsów szklanka soku z nasionami chai.

  2. Kaja

    A gdzie takie owoce Goi można kupić?
    Otręby stosowałam już wcześniej.
    Z innych rzeczy jakie dodaję do do soków to np musli. Dzięki temu sok staje się bardziej pożywny. Jedna czy dwie szklanki na śniadanie i do obiadu mam spokój.
    Generalnie staram się nie dodawać żadnych dodatków do świeżo wyciśniętego soku z warzyw czy owoców, bo sam w sobie jest smaczny. Jak już mam ochotę na jakiś bardziej egzotyczny smak, to zwykle jest to kilka listków mięty lub trochę świeżo zmielonego cynamonu.

  3. Agata

    Ja widziałam jagody goji w biedronce ostatnio. Zastanawiałam się czy kupić ale zrezygnowałam bo do końca nie wiedziałam co to. Teraz jak będę to na pewno kupić i wypróbuję do koktajli. Jestem ciekawa jak smakują bo o właściwościach zdążyłam już sporo przeczytać.

  4. Kasia

    No otręby z sokiem – bajera! Jeden z moich ulubionych sokowych przepisów. Może to dlatego, że ja bardzo za otrębami przepadam i praktycznie dokładam je do wszystkiego do czego mogę nie tylko soków. Goja brzmi ciekawie, ale jeszcze nie próbowałam, ale na pewno w najbliższym czasie spróbuję. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *