Kiełki – gdzie kupić nasiona?

Gdzie kupić nasiona na kiełki?

kiełki
W sklepach ze zdrową żywnością i sklepach ogrodniczych można bez problemu kupić różnorodne nasiona na kiełki. Wybór nasion do kiełkowania powinien opierać się na ich jakości i przeznaczeniu. Na jakie aspekty warto zwrócić uwagę, decydując się na zakup nasion na kiełki?

Jakie kwestie są istotne podczas zakupu nasion na kiełków?
Poniżej krótka lista rzeczy, których należy unikać, wybierając nasiona na kiełki:

1. szukaj surowych nasion, które nie zostały poddane obróbce chemicznej. Naturalne nasiona, które nie przeszły żadnej obróbki, są najbardziej wartościowe i zdrowe dla organizmu;

2. unikaj popękanych lub zmielonych nasion

3. Kupuj nasiona do kiełkowania w opakowaniach próżniowych. Wówczas masz pewność, że nie uległy zawilgotnieniu i podgniciu.

Dlaczego warto urozmaicić codzienną dietę kiełkami?
Jedną z głównych zalet kiełków jest to, że zawierają enzymy. Enzymy te, wraz z wieloma innymi korzyściami odżywczymi kiełków, są zawarte w największym stopniu wtedy, gdy są spożywane na surowo lub są niegotowane. Równie dobrze smakują kiełki zmieszane z sałatkami, ułożone na kanapkach czy dodane do dipów i zup. W każdej z tych kategorii wspaniale sprawdzą się kiełki lucerny, brokułu, rzodkiewki i kozieradki. Poza tym warto skosztować także kiełków soczewicy czy nasion słonecznika.
Wiele gotowanych dań można posypać kiełkami wymienionymi powyżej lub lżejszymi kiełkami strączkowymi, takimi jak na przykład fasola mung. Smażenie jest doskonałym sposobem na wykorzystanie wyhodowanych kiełków soczewicy i kiełków fasoli mung.
Wreszcie kiełki ziaren świetnie nadają się jako zdrowe dodatki do chleba. Podczas gdy najbardziej oczywistym wyborem są kiełki pszenicy, żyta lub jęczmienia, kiełkujące rośliny strączkowe, takie jak soczewica i fasola, można również dodawać do ciasta chlebowego w niewielkich ilościach.

Gdzie można kupić nasiona na kiełki?
Obecnie w sklepach możemy bez problemu dostać niemal wszystko. Podobnie jest z nasionami na kiełki roślin, zarówno tych pochodzenia typowo europejskiego, jak również azjatyckiego. Aby mieć pewność wysokiej jakości produktu, najlepiej zdecydować się na zakup w sklepie ze zdrową żywnością, który ma doskonałe opinie w internecie i cieszy się dużym zaufaniem ze strony kupujących. Wtedy można uniknąć sytuacji, w której zamówienie okaże się słabej jakości, a smak kiełków będzie pozostawiał wiele do życzenia. Ze względów zdrowotnych dobrze wybierać nasiona wolne od GMO, a także pozbawione bakterii chorobotwórczych, takich jak salmonella czy bakterie E.Coli. Atestowane sklepy ze zdrową żywnością dają pewność, że to, co się kupuje, jest w pełni bezpieczne dla zdrowia.

W jaki sposób uprawiać nasiona na kiełki?
W sklepach można obecnie kupić specjalne, kilkupiętrowe kiełkownice wykonane z tworzyw sztucznych. Na ich opakowaniu zawsze znajduje się krótka instrukcja dotycząca prawidłowej uprawy. Ich powierzchnia jest zbudowana w taki sposób, aby po wlaniu góry na najwyższe piętro woda spływała łagodnym strumieniem przez kolejne „balkoniki”, aż dotrze na ostatni poziom urządzenia. Z pewnością kiełkownice tego typu ułatwiają uprawę kiełków, choć nie są niezbędne do uzyskania smacznych i wartościowych plonów. Aby ułatwić wzrost nasionom, można umieścić je na spodzie litrowego słoja, a nakrętkę nakłuć w taki sposób, aby zapewnić kiełkom odpowiedni poziom wentylacji. Warto pamiętać, że niezależnie od tego, w jakim pojemniku ostatecznie znajdą się nasiona, muszą mieć odpowiednio czyste warunki rozwoju. Po zakupie kiełkownicy w sklepie należy umyć ją dokładnie wodą z mydłem.

Green-life-dieta-rozdzielna

PODSTAWOWE ZASADY DIETY NIEŁĄCZENIA DR HAYA

Doktor William Howard Hay wymyślił dietę niełączenia (zwaną również dietą rozdzielną) na początku XX wieku. Od tamtego czasu dieta stała się przebojem w Stanach Zjednoczonych (gdzie jest chętnie stosowana po dziś dzień) i rozpowszechniła się na całym świecie. Jakich produktów należy używać w czasie tej kuracji, by schudnąć? Jak wiele kilogramów można zrzucić i przez jak długi czas stosować dietę? W artykule znajdują się wszystkie jej najważniejsze zasady.

Dieta doktora Haya – podstawy

Doktor Hay stworzył własny system odżywiania, opracowany na podstawie długoletnich obserwacji swoich pacjentów. Odkrył, że niewłaściwe odżywianie – objawiające się, według niego, łączeniem ze sobą nieodpowiednich produktów – może mieć wpływ na rozwój różnorakich chorób, w tym układu krążenia, serca czy zaburzeń trawiennych. Doktor Hay nie był pierwszy – jeszcze przed nim pewien rosyjski naukowiec, Iwan Pawłow, spostrzegł, że mięso i skrobia posiadają inny czas trawienia. Jeśli produkty te zjadane są osobno, ciało potrzebuje około 2 godzin na strawienie skrobi – czyli ziemniaków, makaronów i chleba – a około 4 godzin na strawienie mięsa. Jeśli zjadamy produkty mieszane (a przecież właśnie tak zazwyczaj wygląda obiad w polskich domach), czas trawienia wydłuża się nawet do 8 godzin! Co za tym idzie, organizm wkłada bardzo wiele energii w strawienie najprostszego pokarmu i ma mniej siły do walki z atakującymi go bakteriami, a nawet do prawidłowego funkcjonowania niektórych narządów i układów.
Doktor Hay sam walczyć z wieloma schorzeniami – w wieku 40 lat zmagał się z zapaleniem nerek, nadciśnieniem i powiększonym mięśniem sercowym. Ówczesna medycyna była bezradna. On jednak – zamiast się poddać – zainteresował się medycyną naturalną i postanowił zmienić swoją dietę. Po 3 miesiącach zdrowego odżywiania nie tylko schudł 25 kilogramów, ale również pokonał choroby – ich objawy ustąpiły. Prowadząc dalsze badania zrozumiał, że to nadmierna kwasowość – dziś określana jako zakwaszenie organizmu i rzeczywiście zbadana – jest przyczyną wielu chorób. A powstaje ona na skutek łączenia za sobą nieodpowiednich produktów w tym samym posiłku. Zrozumiał też, że ówcześni – a także i współcześni – lekarze leczą objawy, nie zastanawiając się nad przyczynami i nie próbując ich wyleczyć.

Greenlife-haye

Jakich produktów nie wolno łączyć?

Doktor Hay podzielił produkty spożywcze na 3 grupy – białka, węglowodany oraz produkty obojętne (neutralne). Do grupy białek zaliczono mięso, ryby, owoce morza, jaja, soję oraz mleko. Do grupy węglowodanów zaliczono pieczywo, makaron, kasze, ziemniaki, miód, owoce, warzywa zawierające skrobię oraz rodzynki. W trzeciej, neutralnej grupie znalazły się zaś między innymi takie produkty jak warzywa, maślanka, kiełki, grzyby, tłuszcze (do których zaliczamy również masło i oleje roślinne) oraz orzechy, śmietana, kefir i kwaśne mleko. Produktów z dwóch pierwszych grup nie wolno ze sobą łączyć, ponieważ są trawione przez odmienne enzymy, a zatem ich połączenie prowadzi do prawdziwego zamieszania w układzie trawiennym – co sprzyja chorobom oraz nadwadze.
Herbatki ziołowe zostały zaliczone do grupy neutralnej, a zatem można je spożywać w znacznej ilości – poprawiają one przecież trawienie. Najlepsze są herbaty zielone oraz czerwone – na przykład słynna pu-erh od SunLife czy zielona Mao Feng, albo Chun Mei. Pozbyć się niechcianych toksyn z organizmu – nawarstwianych przez lata – można także pijąc organiczną herbatkę DETOX, albo używając innych ziół oczyszczających. Warto wzbogacać swoją dietę również innymi, leczniczymi produktami – jak trawa jęczmienna, guarana czy acerola. Świetne towary tego typu produkuje firma Diet-Food. Warto przeczytać książkę „Superżywność. Jedzenie i medycyna przyszłości”, którą napisał David Wolfe – wyjaśnia dokładnie, jakie produkty są dla naszego ciała wyjątkowo zdrowe i dlaczego. Używajmy też w kuchni błonnika witalnego, który świetnie wpływa na żołądek i cały układ trawienny, regulując jego działanie. W dodatku przynosi uczucie sytości, zatem przez dłuższy czas nie chce nam się jeść (co sprawia, że szybciej chudniemy).

Dieta Haya – czego unikać?

Doktor Hay wyróżnił produkty, których powinniśmy bezwzględnie unikać w czasie stosowania diety. Są to wszelkie fast foody i napoje gazowane, a także cukier, białe pieczywo, alkohol oraz mocna kawa. Zdrowe odżywianie powinno stać się naszą codziennością, choć w tym przypadku może to być na dłuższą metę trudne do realizacji. Nie da się ukryć, że niełączenie ze sobą pewnych produktów może nastręczać trudności i stać się uciążliwe. Nie jest jednak powiedziane, że nie można tego zrobić od czasu do czasu – łącząc je gdy się spieszymy, jesteśmy bardzo głodni, albo gdy czymś podobnym ktoś nas częstuje. Niektórzy specjaliści twierdzą nawet, że dieta doktora Haya nie może być stosowana nieustannie, jako że człowiek powinien opierać się raczej na Piramidzie Zdrowego Żywienia, która dopuszcza mieszanie pewnych produktów.
Stosując dietę doktora Haya, trzeba przestrzegać jeszcze kilku innych zaleceń – pić dużo niegazowanej wody mineralnej, jadać regularnie, a także powoli, skupiając się na przeżuwaniu każdego kęsa. Często to właśnie łapczywe połykanie kawałków, spowodowane nadmiernym głodem i chęcią szybkiego zaspokojenia owego głodu są przyczynami nadwagi. Skutkiem stosowania diety jest podkręcenie metabolizmu, większa ilość energii, sprawniejsze trawienie oraz lepsze samopoczucie. Skutkiem ubocznym jest zaś spadek wagi – i to zdrowy, a nie gwałtowny. Tracimy tłuszcz, a nie mięśnie.

jak zrobić zielony koktajl

Jak zrobić zielony koktajl? Poradnik dla początkujących

Zielone koktajle zawojowały świat, nasze kuchnie i podniebienia. Jak zacząć przygodę z zielonymi koktajlami? Co z czym i w jaki sposób warto łączyć? Jak zrobić zielony koktajl, aby smakował i by wartościowy dla naszego organizmu? Podpowiadamy wszystkim, którzy znajdują się na początkowym etapie przygody z zielonymi sokami i koktajlami…
Czytaj więcej