Bowl of healthy muesli with yogurt and fresh berries

Spróbuj pysznego musli!

Co zazwyczaj jesz na śniadanie? Kanapkę? Jogurt? A może słodkie, czekoladowe, bądź miodowe płatki z mlekiem? Po jakim czasie znów czujesz się głodny? Godzina? Dwie? A może ledwie wyjdziesz z domu, a już myślisz jedynie o tym kiedy będzie lunch? Spróbuj musli!

Czym jest musli?

Musli to mieszanka najróżniejszych płatków zbożowych, orzechów, bakalii, suszonych owoców. Wśród  składników podstawowych najczęściej spotykamy: płatki żytnie, jęczmienne, gryczane, orkiszowe, kukurydziane, owsiane. Jako dodatek na ogół służą suszone owoce, takie jak: morele, gruszki, borówki, żurawina, brzoskwinie, śliwki, banany, porzeczki, maliny, jabłka, truskawki. Mieszanki zazwyczaj zawierają także najróżniejsze orzechy, nasiona i inne dodatki, np. orzeszki ziemne, orzechy włoskie, wiórki kokosowe, siemię lniane, migdały, orzechy nerkowca, orzechy laskowe, nasiona słonecznika, czy pestki dyni.

Musli możemy spożywać wedle preferencji – z mlekiem, bądź z jogurtem.

Mleko z płatkami musli w czerwonej misce

Dlaczego właśnie musli?

Solidna porcja płatków zjedzona o poranku napełni nas energią na kilka dobrych godzin, ponieważ będzie stopniowo, regularnie uwalniana. Zawiera ono sporą porcję witamin (B,C,D,A,E) makro i mikroelementów (magnez, żelazo, wapń, potas, cynk, miedź) białko oraz błonnik. Jednocześnie jest posiłkiem lekkostrawnym i łatwo przyswajalnym dla naszego organizmu.

 

Jak składniki zawarte w musli wpływają na nasz organizm?

– wzmacniają pracę serca

– regulują procesy trawienia

– pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu

– pomagają obniżyć ciśnienie

– zwiększają odporność

– pomagają w walce z czynnikami rakotwórczymi

 Miska z musli i jagodami czarna porzeczka i mięta na stole

Gdzie szukać musli?

Zazwyczaj każdy supermarket, czy nawet większy sklep ma w swoim asortymencie spory wybór. Każdy z pewnością znajdzie wśród sklepowych półek coś dla siebie – np. tropikalne, z dodatkiem czekolady, czy truskawek. Czytajmy jednak zawsze informacje podane na opakowaniu i wybierajmy takie, które ma najwięcej składników odżywczych i jak najbardziej naturalny skład.

Możemy także sami skomponować swoje musli! Będzie to opcja na pewno bardziej zdrowa, a w dodatku sami zdecydujemy jakie dokładnie składniki najbardziej lubimy i z których stworzymy naszą własną autorską mieszankę:) Możemy udać się do sklepu ze zdrową żywnością, zazwyczaj jednak także i supermarkety oferują suszone owoce, orzechy, nasiona i inne dodatki, sprzedawane na wagę.

Co więcej, możemy skomponować swoje musli nawet bez wychodzenia z domu! W Internecie można znaleźć firmy, oferujące możliwość stworzenia i zamówienia własnej mieszanki online. Wybór składników jest naprawdę duży!

Oatmeal with fruits close-up

Ciekawostka1 – co to są owoce liofilizowane?

Wiadomo, w sezonie najlepiej byłoby dodać do musli świeże, pyszne i soczyste owoce. Nie zawsze jednak mamy je pod ręką, a zimą ciężko o truskawki, czy maliny;) Producenci płatków wykorzystują często właśnie owoce liofilizowane. Czyli jakie?

Liofilizacja owoców polega na odparowaniu z nich wody, pod pływem niskiej, ujemnej temperatury oraz niskiego ciśnienia. Za sprawą takiego zabiegu, owoce zachowują niezwykle cenne minerały oraz witaminy. Nie tracą także swojego naturalnego zapachu i smaku. Kiedy namokną od mleka, czy też jogurtu, smakują naprawdę wybornie!:)


Ciekawostka2 – granola

Ostatnio szukając dla siebie musli, natknęłam się w sklepie na granolę. Co to takiego? Mieszanina płatków zbożowych, rodzynek, orzechów, suszonych owoców, cukru, lub miodu, pieczona do chrupkości. Na spróbowanie wzięłam. Granola nie różni się bardzo od musli, tyle, że jej cząsteczki są większe i jakby ze sobą pozlepiane. Jest także bardzo chrupiąca i sycąca. Równie pyszna jak to tradycyjne.:)

breakfast

 

A Wy co zazwyczaj jecie na śniadanie? Próbowaliście już musli? Jeśli nie, najwyższa pora to zmienić!:)

Komentarze: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *