handsome young boy and a beauty girl drinking orange juice

Pyszny, oczyszczający sok!

Dziś mam dla Was przepis na smakowity sok z gruszką, papają i imbirem. Łatwy i szybki do przygotowania, a przy tym przepyszny i naprawdę zdrowy!:)

Chciałbyś oczyścić swój układ trawienny? Pewnie nie raz zdarzają Ci się bóle brzucha, czy inne przykre dolegliwości? Stres, niewłaściwa dieta, jedzenie w pośpiechu – to wszystko sprawia, że nasz brzuch nie zawsze „ma się dobrze”. Jak sobie w takiej sytuacji radzić? Sięgać po drogie, reklamowane tabletki i suplementy? A może lepiej postawić na coś zdrowego i naturalnego?

Czy wiesz, że świeże, surowe owoce i warzywa zawierają niezwykle cenne enzymy trawienne, zbawienne dla naszego, często przeciążonego sytemu trawiennego?

papayaGruszka, papaja i imbir to wspaniałe trio, które pomoże nam doprowadzić nasz układ trawienny do ładu. Gruszka bogata jest w pektynę – pewien pożyteczny, rozpuszczalny błonnik, wykazujący działanie anty-rakotwórcze. Papaja, również bogata w błonnik i inne wartościowe substancje, pomagające pozbywać się z organizmu toksyn, to doskonały owoc, polecany szczególnie osobom cierpiącym na zespół jelita drażliwego. Imbir natomiast od wieków stosowany jest jako środek pomagający w problemach trawiennych, nudnościach (także w czasie ciąży), czy popularnej chorobie lokomocyjnej. Już starożytni Grecy używali go, jako środek polepszający trawienie oraz antidotum na różne trucizny.

Zatem pora na obiecany przepis na pyszny, zdrowy i oczyszczający sok!:)

pear

Przepis:

Składniki:

– 3 gruszki

– 1 papaja

– 1 duży, świeży korzeń imbiru

Przygotowanie:

Gruszki tniemy na mniejsze kawałki, papaję obieramy ze skórki, drylujemy i również kroimy na mniejsze części. Duży korzeń imbiru (najlepiej, aby miał około 4cm) obieramy i kroimy, tak jak wcześniejsze owoce. Składniki wkładamy na zmianę do wyciskarki, bądź sokowirówki. Po wyciśnięciu wystarczy dokładnie zamieszać i gotowe! Najlepiej wypić na świeżo – od razu po przyrządzeniu.

sliced ginger root

Wartości odżywcze zawarte w soku:

– witamy B6, C, E

– kwas foliowy

– beta-karoten

– wapń, miedź, jod

– żelazo, magnez, mangan

– fosfor, potas, krzem

– sód, cynk

– papaina, pektyna

Mniam! Ja już spróbowałam i muszę przyznać, że naprawdę warto! Mam zamiar włączyć ten sok do swojej diety i starać się pić go przynajmniej raz/dwa razy w tygodniu. Mam nadzieję, że Wam również posmakuje!:)

Komentarze: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *