kobieta

Przekąski fit na popołudnie

Popołudnie – odpoczynek po pracy. Po obowiązkach domowych nadchodzi wreszcie czas na relaks z książką, filmem lub ulubionym serialem. Aby uprzyjemnić sobie te chwile, wymyślamy na pozór niewinne przekąski, które po pewnym czasie jednak dają o sobie znać. Przekąski fit – poznaj nasze propozycje!

„To tylko kilka czipsów”, „nikt jeszcze nie przytył od kawałka ciasta”, „żelki nie mogą być przecież aż tak kaloryczne”, „czekolada jest zdrowa i poprawia nastrój”. Wieczorne przekąski, które zawierają duże ilości cukrów i węglowodanów to wróg pięknej sylwetki! Szczególnie zdradliwa jest czekolada, która odkłada się w postaci tłuszczu w dolnych partiach brzucha (tych, które najtrudniej wyszczuplić), a także wpływa bardzo niekorzystnie na cerę! Nierozsądne jest także spożywanie produktów zawierających duże ilości węglowodanów – jak wafelki, chipsy kukurydziane, czy ubóstwiane chipsy ziemniaczane. Dostarczamy sobie za ich pomocą taką dawkę kalorii, których nasz organizm nie jest spalić w stanie spoczynku, co znów odkłada się w postaci mało estetycznej tkanki tłuszczowej. Zdradliwe bywają też bakalie i suszone owoce – figi, daktyle, brzoskwinie, ponieważ zawierają dużą ilość cukru.


post

Przekąski fit – postaw na białko!

Jak więc umilić sobie popołudnia aby kłaść się spać z czystym sumieniem? Jedzenie powinno być przyjemnością, jedzmy więc, ale z głową! Udowodniono wielokrotnie, że zbawienny wpływ na hamowanie łaknienia ma przyjmowanie białka. Pozwala dłużej czuć sytość, jest budulcem tkanki mięśniowej, pomaga w procesie spalania tłuszczu. Zamiast czekolady, sięgnij po jogurt naturalny bądź twarożek pokrojony w plasterki i ciesz się smaczną i zdrową przekąską. Garstka suszonej żurawiny doda całości słodkiego smaku. Jeśli nie masz ochoty na nic słodkiego, a czujesz że mała przekąska zdecydowanie poprawiłaby Ci nastrój, pokrój mozzarellę w plasterki i poprzekładaj na talerzu z plastrami pomidora. To pyszna i bardzo zdrowa przekąska, nie tylko ze względu na białko zawarte w serze, ale również potas, którego źródłem są pomidory.

przekąski fit

Przekąski fit  – warzywa

Warzywa mogą być spożywane jako dodatek do białek, bądź samodzielnie – np. plastry marchewki czy kalarepy. Przekąska z pomidorów koktajlowych, papryczek i zielonego ogórka podana na liściach rukoli czy miksie sałat, nie tylko wypełni pustą przestrzeń w żołądku, ale także doda Ci energii już ze względu na samo bogactwo kolorów na talerzu.

Komentarze: 5
  1. ruta

    Gdyby jeszcze takie zdrowe jedzonko było równie smaczne, co to niezdrowe! Niestety, ale pomidorek czy kalarepka nie jest aż tak pociągający jak paczka chipsów nafaszerowanych glutaminianem sodu, który przecież uzależnia. A gdy odzywa się ochota na czekoladę, to nie zagłuszę jej jogurtem czy twarożkiem.
    Niestety, ale walka o szczupłą sylwetkę jest dla mnie niezwykle trudna i czasem aż sama zastanawiam się czy warto tyle sobie odmawiać. Tym bardziej, że kilogramy spadają bardzo powoli.

    • Filon

      ruta ja się nie do końca zgodzę bo bardzo często te niezdrowe jedzenie jest takie smaczne bo jest robione bardzo uproszczoną drogą czyli cuker etc. ale wszystko jest tak naprawdę do zastąpienia. Zdrowe jedzenie nie musi wcale być niesmaczne wręcz przeciwnie 🙂

  2. Natalia

    Żal okropny, że ten zabójczy cukier jest tak smaczny. Ostatnio zrobiłam sobie owsiankę z orzechami i owocami na śniadanie, nie dodałam cukru i męczyłam się z jednym kubkiem owsianki. aż do czasu obiadu. Niestety mnie najbardziej gubią słodkie ciasteczka wieczorem, kiedy siedzę z książką.

  3. Krewia

    A mnie właśnie przekonuje propozycja z bloga. Wiem, że potrzeba czasu i składników, by stworzyć takie coś, ale przecież można się do tego odpowiednio przygotować. I nie mówię, że trzeba czekoladę całkowicie wyeliminować z życia. Po prostu dzięki temu mamy różnorodność.

  4. Winia

    Dobrze się to wszystko prezentuje, potrzebne są takie blogi. Swego czasu próbowałam zrobić podobne desery, ale wyszło to zupełnie inaczej niż na zdjęciach. Będę próbować dalej, może będą wychodzić lepsze te kolejne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *