Work addict

Pracoholicy są wśród nas

Nieustanny „wyścig szczurów” zmusza nas do ciągłego podnoszenia swojej produktywności, coraz solidniejszego wywiązywania się z poleceń, a w związku z tym dłuższego przebywania w pracy nawet kosztem wolnego czasu. Chyba nie dziwi więc fakt, że coraz większa ilość osób (zwłaszcza w dużych miastach) wpada w szpony pracoholizmu, zresztą bardzo trudnego w przezwyciężeniu nałogu.
W skrajnych przypadkach może nawet doprowadzić do zgonu z przepracowania. Takie incydenty zanotowano m.in. w Japonii, gdzie taką śmierć określa się mianem karoshi. Czy jest możliwe wytrenowanie odpowiedniej postawy, a także oddzielenie obowiązków zawodowych od życia prywatnego?

Oto kilka wskazówek, które pomogą Wam w utrzymaniu względnej normalności każdego dnia 🙂

Wskazówka nr 1

Pamiętaj o regularnym śnie

Pierwszym błędem popełnianym przez pracoholików jest maksymalne obniżenie czasu potrzebnego na sen. Niekiedy wśród wysoko postawionych menedżerów pojawia się opinia o tym, że nocny odpoczynek to strata czasu, który przecież można wykorzystać do efektywnej pracy. Błąd!

Sen to fizjologiczna potrzeba organizmu pozwalająca zachować dobre zdrowie fizyczne i psychiczne, a jej niedobór lub brak przyczynia się do rozwoju wielu chorób, w tym serca oraz układu krążenia, układu odpornościowego czy najtrudniejszych w leczeniu chorób psychicznych.

Wskazówka nr 2

Thomas F Blue_Eyes KGS Massage sandra.d. Corinna Schellander

Chwila dla Ciebie

Wykonując swoją codzienną pracę  pamiętaj o przeznaczeniu w porze wieczorowej choćby dwóch godzin tylko do własnej dyspozycji. Możesz zaplanować miły wieczór we dwoje, wieczorny seans filmowy czy po prostu wyjść z przyjaciółmi na miasto. Ostatnio modne stało się organizowanie wieczornych spotkań w celach rekreacyjnych dla większych ilości osób np. grupowy jogging w centrum Warszawy. Choć nie wszyscy mieszkają w stolicy naszego kraju może warto byłoby wyjść z inicjatywą we własnej miejscowości?

Wskazówka nr 3

Regularne odżywianie

Jeśli nagminnie zdarza Ci się nie spożywać najważniejszego posiłku w ciągu dnia, uważaj, bo może mieć to katastrofalne skutki dla Twojego zdrowia w przyszłości.

Naukowcy stwierdzili, że zapominalscy częściej (nawet o 40%) przechodzą zawał mięśnia sercowego!

Ponadto brak zastrzyku energetycznego w rannej porze, często przyczynia się do poczucia zmęczenia, które mimowolnie nadrabiamy spożywając hektolitry kawy lub nadużywając popularnych ostatnio napojów energetycznych. Oczywiście nie pozostaje to  bez wpływu na nasze zdrowie, bo kofeina zawarta w tych produktach potrafi skutecznie wypłukać niezbędny dla funkcjonowania, zwłaszcza układu nerwowego, magnez.

Suplement diety - pH balans Dr. Jacob's

Suplement diety – pH balans Dr. Jacob’s

 

Aby zminimalizować ewentualne niedobory wystarczy zwrócić baczniejszą uwagę na codzienną dietę, w której często brak świeżych owoców i warzyw, orzechów czy świeżych ryb, zastępowanych przez słodycze, przekąski czy potrawy z barów szybkiej usługi.

Pamiętaj! To jak się czujesz lub jak wyglądasz jest odzwierciedleniem tego co jesz!

Komentarze: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *