17cb2342e3a5763ac477471f867ed756

Pilates = sposób na relaks i piękne ciało

Czym jest pilates? Dlaczego budzi tak wielkie zainteresowanie i coraz więcej osób (a zwłaszcza pań) decyduje się na tę właśnie formę aktywności? Sprawdźmy!

Pilates to jedna z form aerobiku, której głównym założeniem jest nie tylko ruch i poprawa kondycji fizycznej, ale także osiągnięcie stanu fizycznej i duchowej jedności.

Ten system ćwiczeń został wymyślony na początku XX wieku przez niemieckiego sportowca, cyrkowca i kulturystę – Josefa Humbertusa Pilatesa. Główny cel pilatesu to rozciągnięcie i uelastycznienie wszystkich mięśni ciała. Pilates łączy w sobie elementy jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych.

Pilates nie jest tak męczący jak ćwiczenia na siłowni, czy zwykły aerobik, po którym nie masz siły przez dobrych kilka minut podnieść się z podłogi – wręcz przeciwnie – dodaje energii, sił i witalności! To wszystko sprawia, że o kolejnych zajęciach nie pomyślisz z niechęcią, ale z entuzjazmem!

Pilates to idealny sport dla osób starszych, a także dla kobiet w ciąży!

pilates

Ćwiczenia pilates należy wykonywać bardzo starannie i dokładnie. Trzeba pamiętać o odpowiednim oddychaniu, napięciu mięśni. W ćwiczenia pilates musimy zaangażować nie tylko całe nasze cało, ale także i umysł. Skupić się na wykonywanych właśnie ćwiczeniach. Zrelaksować.

Pilates możesz ćwiczyć zarówno w klubie fitness na specjalnych, zorganizowanych zajęciach, ale także i u siebie w domu! Wystarczy Ci mata do ćwiczeń i nagrania z opracowanymi zestawami ćwiczeń.

Sam pan Pilates powiedział o swojej metodzie: „Po 10 sesjach poczujesz odmianę, po 20 ją zobaczysz, a po 30 twoje ciało będzie jak nowe”.

pilates_arm_small

Zalety pilatesu:

– wzmacnia mięśnie bez ich nadmiernego rozbudowywania

– koryguje wady postawy

– pomaga w walce z odchudzaniem

– odciąża kręgosłup

– uelastycznia ciało

– pomaga wyćwiczyć płaski brzuch

– polepsza równowagę, koordynację i zwinność

– poprawia samopoczucie

– pomaga się wyciszyć i uspokoić, odstresować

– skupia się na tych mięśniach, które zazwyczaj są pomijane i zaniedbywane

– pomaga poprawić życie seksualne;)

Pilates-for-men

Pilates dla mężczyzn?

Czy pilates zarezerwowany jest tylko i wyłącznie dla kobiet? Oczywiście, że nie! Coś sprawia jednak, że uchodzi on za sport raczej „niemęski” a frekwencja na zajęciach z pilatesu w 90 lub nawet 100% składa się z samych przedstawicielek płci pięknej. A przecież pilates wymyślił mężczyzna! Może więc któryś z panów przekona się właśnie do tej formy ćwiczeń? Świetnie sprawdzi się dla panów dopiero rozpoczynających swą przygodę ze sportem, a także wracających do aktywności fizycznej po dłuższej przerwie.

Może więc warto zaprzyjaźnić się z tym jakże relaksującym sportem i zapisać się lub zacząć uprawiać pilates w domu ?:) Spróbujecie?:)

Stworzony prawie sto lat temu przez niemieckiego gimnastyka Josepha Pilatesa system ćwiczeń ma przede wszystkim zwiększyć świadomość własnego ciała. Inspirację stanowiły elementy jogi, baletu i ćwiczeń siłowych. Istnieje wiele odmian pilatesa, do niektórych niezbędne są specjalne urządzenia, ale do efektywnego ćwiczenia wystarczy tak naprawdę tylko mata.
Osoby początkujące są często zdziwione – część z ćwiczeń jest im doskonale znana z lekcji wychowania fizycznego. Jeśli jednak mają one wrażenie, że nie osiągną niczego robiąc to, co robili już wiele lat temu, są w wielkim błędzie. Stosowanie się do reguł pilatesa bardzo szybko pozwoli dostrzec siłę i zalety tej metody. Wystarczy pamiętać o podstawach: wolnym i dokładnym wykonywaniu wszystkich ćwiczeń, ćwiczeniu w rytmie własnego oddechu i w pełnej koncentracji, stosowaniu się do zaleceń w kwestii ilości powtórzeń i regularności ćwiczeń, będącej podstawą sukcesu. Istotne jest także w pilatesie spinanie mięśni brzucha, by wytworzyć rodzaj naturalnego gorsetu chroniącego nasz kręgosłup.http://www.poradnikzdrowie.pl/odchudzanie/cwiczenia/pilates-joga-czy-bodyart-ktora-forma-aktywnosci-bedzie-odpowiednia-dla_36385.html
Komentarze: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *