dieting food and fitness equipment

Najczęściej popełniane błędy podczas odchudzania część II

8) Podjadanie między posiłkami. Jestem na diecie. No, ale to ciasto tak ślicznie pachnie, no przecież nie wypada odmówić… Jedna czekoladka? Co to jest, przecież nie zaszkodzi… Jestem głodny/głodna, a następny posiłek dopiero za trzy godziny? Zjem coś na szybko. Nie ma nic zdrowego? Co tam, może być i batonik. Batonik do batonika i z naszej diety szybko pozostanie już tylko wspomnienie! Między posiłkami możesz podjadać owoce i warzywa albo zdrowe orzechy.

9) Za mało płynów. Zawsze powinniśmy dostarczać naszemu organizmowi odpowiednią ilość płynów. Podczas odchudzania to szczególnie ważne. Woda niegazowana, woda z cytryną, z odrobiną miodu, zielona herbata, świeżo wyciskane soki. Na zdrowie!

10) Brak śniadania. Wydaje Ci się, że jeśli „ominiesz” ten pierwszy posiłek, to o wiele mniej zjesz w ciągu całego dnia? Niestety to tak nie działa. Rezygnując ze śniadania – pierwszego i najważniejszego posiłku, będziesz tak głodny i poirytowany, że na lunch i obiad zjesz dwa razy więcej niż zazwyczaj!

Weight loss, muscular man wearing too large jeans

11) Ciągłe ważenie się. Najlepiej przez dłuższy okres czasu w ogóle się nie ważyć. Schować wagę głęboko do szafy, aby nas nie kusiła. Już lepiej się mierzyć. Wtedy ucieszy i zmotywuje nas każdy dodatkowy centymetr mniej.

12) Unikanie dietetyka. Rozpoczynając dietę naprawdę warto zasięgnąć porady dietetyka, zamiast polegać tylko na opiniach i jadłospisach znalezionych w Internecie. Tylko kompetentna, odpowiednio wykształcona w tym kierunku osoba, pomoże nam wybrać dietę, która będzie najlepsza właśnie konkretnie dla nas.

13) Powrót do dawnych nawyków żywieniowych. Wiele osobom udaje się wytrwać w diecie tyle, ile sobie zaplanowały. Miesiąc, pół roku, czy nawet rok. Później jednak wracają do dawnych, niezdrowych nawyków żywieniowych. Pojawia się efekt jo-jo. I tak naprawdę cały okres diety i wyrzeczeń w ciągu zaledwie kilku tygodni może odejść w zapomnienie, a osiągnięte efekty prysnąć jak bańka mydlana. Dlatego dieta powinna być zmianą całego trybu życia, zmianą sposobu odżywania, a nie chwilowym porywem, który szybko się skończy, a wtedy znów wrócą stare, szkodliwe przyzwyczajenia.

Portrait of a young woman's face eating an apple

14) Raz nie wyszło, to trzeba się poddać. Nie rezygnuj po pierwszej porażce. Raz nie wyszło, raz się nie udało, nie wytrwałeś w diecie, skusiłeś się na hamburgera, na ciasto, więc to wszystko nie ma sensu? A wcale, że nie. Zawsze warto spróbować kolejny i kolejny raz. W końcu na pewno się uda!

15) Brak wiary w sukces. Jeśli nie będziesz wierzył w sukces, nie znajdziesz w sobie motywacji, by wytrwać przy zdrowej diecie, przygotowywać sobie specjalne posiłki, szukać zdrowszych zamienników, rezygnować z niezdrowych smakołyków. Wizualizuj sobie swój cel. Siebie zdrowszego, szczuplejszego, szczęśliwszego. Pamiętaj, że robisz to wszystko dla siebie, nie dla innych. Abyś dobrze czuł się we własnym ciele, sam ze sobą – bo to właśnie jest w tym wszystkim najważniejsze.

A Wy myślicie już jak po zimie znów wrócić do formy? Ani się obejrzymy, a zima minie (no dobra, dobra, wiem, że na dobrą sprawę jeszcze się w ogóle nie zaczęła;)) i znów będzie piękne, słoneczne lato! Powodzenia!:)

Komentarze: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *