Kale chips

Dziś pomysł na zdrowe, domowe chipsy z… jarmużu!:)

SONY DSC

Jarmuż – o tym zielonym warzywie słyszy się ostatnio coraz więcej. Czy warto włączyć go do swojej diety?

Zdecydowanie tak! Wywodzi się z rodziny kapustowatych (jak brokuły, brukselka, rukiew). To jedno z najzdrowszych warzyw na świecie! Jarmuż bogaty jest w witaminy A, B, C, K, błonnik, magnez, kwas foliowy, beta-karoten, potas, żelazo, fosfor oraz, co zaskakujące jest świetnym źródłem wapnia – zawiera go tyle samo, co mleko! Świetnie zadziała na naszą skórę, włosy i paznokcie. Przypisuje się mu także działanie antyrakowe oraz przeciwmiażdżycowe.

Jarmuż nie jest zbyt popularnym warzywem w Polsce, ale może najwyższa pora to zmienić?:)

Szukajmy go w supermarketach, na straganie, albo też w przydomowym ogródku:)

Jarmuż możemy jeść na wiele różnych sposobów:

– dodany do sałatek

– gotowany np. jak kalafior

– w zupie

– z makaronem

– w sokach

– jako zdrowe chipsy

Jak zrobić takie chipsy? Tzw. kale chips? To banalnie proste!:)

Myjemy i osuszamy jarmuż. Ustawiamy piekarnik na około 160 stopni. Tackę lub blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i polewamy oliwą z oliwek lub olejem kokosowym. Rwiemy liście jarmużu na niewielkie kawałki. Posypujemy solą (najlepiej morską) i wkładamy do piekarnika na około 10 minut. Gotowe, chrupiące chipsy przesypujemy do miseczki i gotowe:) Możemy także podać je ze swoim ulubionym sosem:) Smacznego!

Komentarze: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *