Natural pretty blonde meditating on bed with closed eyes in bright bedroom

Joga naturalnym środkiem nasennym

Jeśli w Twoim przypadku różne formy walki z bezsennością zawodzą, może warto wypróbować rozluźniające ćwiczenia rodem z Indii. Umiarkowany wysiłek fizyczny, tuż przed pójściem do łóżka, niewątpliwie ułatwi zasypianie i pozwali na całonocny odpoczynek.

Ćwiczenia na….. łóżku

Joga ma różne oblicza, również w kwestii miejsca do wykonywania ćwiczeń. Nie musisz kupować specjalnej maty ani szukać wolnego pokoju, aby potrenować. Wykorzystaj swoje własne łóżko! A jeśli wieczorne ćwiczenia jogi przekujesz w nawyk, już wkrótce będziesz zasypiać bez problemów. Aby ułatwić Ci zadanie, przedstawiam pilotażowy program treningu.

  1. Krótka medytacja

Usiądź wygodnie na łóżku, najlepiej w pozycji lotosu ze skrzyżowanymi nogami. Możesz podłożyć poduszkę pod plecy. Zamknij oczy, a dłonie połóż na kolanach; oddychaj swobodnie przez kilka minut. Nie jest to typowa sesja medytacji, ale krótkie przygotowanie do podjęcia treningu.

 

  1. Shavasana

Woman resting in Shavasana

Teraz zmieniamy pozycję – połóż się na plecach z rękoma swobodnie ułożonymi wzdłuż tułowia, odpoczywaj tak przez chwilę. Następnie podnieś nogi do góry, ugnij je w kolanach i zbliż do klatki piersiowej, tak aby Twój podbródek był jak najbliżej zgiętych nóg. Utrzymuj taką pozycję przez chwilę, a następnie wróć do konfiguracji wyjściowej. Wykonaj trzy powtórzenia.

 

  1. Skręt gwiazdkowy

Unieś do góry prawą rękę, a odpowiadającą jej nogę przełóż na przeciwległą stronę, tak aby obie nogi wzajemnie krzyżowały się w części udowej. Lewa kończyna powinna być wyprostowana. Powtórz ćwiczenie dla drugiej ręki i nogi.

 

  1. Naciąganie mięśni

Wróć do pozycji leżącej, a następnie unieś wyprostowaną, prawą nogę. Spróbuj dotknąć ręką palce u stóp. Ćwiczenie powtórz dla drugiej kończyny. Wciąż wyprostowaną nogę spróbuj powoli  zbliżyć do klatki piersiowej, ale rób to ostrożnie! Przy każdym odczuciu bólu, wróć do pozycji wyjściowej.

  1. Ćwiczenia kręgosłupa

Usiądź wygodnie na łóżku i rozprostuj nogi w kolanach. Następnie spróbuj wykonać skłony, zachowując przy tym wyprost kończyn. Początkowo będziesz czuł ból i dyskomfort, jednak po pewnym czasie, Twoje ciało nabierze gibkości i bez trudu wykonasz takie ćwiczenie.

 

 

Mata do yogi PROFIT BLOOM 173x61x0,5 cm

Mata do yogi PROFIT BLOOM 173x61x0,5 cm

  1. Skłon z pozycji lotosu

Przyjmij pozycję „siadu skrzyżnego”. Następnie wyprostuj obie ręce, unieś je w górę i wykonaj skłony. Powtórz ćwiczenie kilkakrotnie.

 

  1. Skręty tułowiem

Pozostając nadal w pozycji lotosu, spróbuj wykonać skręty tułowiem raz w jedną, raz w drugą stronę.

Na zakończenie przyjmij swoją ulubiona pozycję do spania. Słodkich snów:)

Komentarze: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *