dieta jogurtowa

Jak wspomóc dietę jogurtową?

Dieta jogurtowa to świetny sposób, by pozbyć się zbędnych kilogramów, a jednocześnie zachować zdrowie. Poznaj więc jadłospis i sprawdź, jak dodatkowo możesz spotęgować efekty kuracji odchudzającej.

Dieta jogurtowa – podstawy

Istotą diety jogurtowej jest spożywanie jogurtów. Są to produkty, które – dzięki obecności żywych kultur bakterii – usprawniają pracę jelit. Dostarczają przy tym mnóstwo cennych składników odżywczych, dzięki czemu organizm jest dożywiony. Jogurty najlepiej przygotowywać samodzielnie za pomocą jogurtownicy (zobacz produkt w sklepie →) i żywych kultur bakterii (zobacz produkt w sklepie →). Wystarczy, że litr mleka przytrzymamy na palniku ok. 20 min. (nie można doprowadzić do wrzenia), a następnie ostudzimy do temp ok. 40 stopni. Jeśli preferujecie jogurt klasyczny, po podgrzaniu należy wymieszać je z bakteriami i całość przelewamy do pojemniczków jogurtownicy. Po tym czasie jogurciki przechowujemy do 7 dni w lodówce.

dieta jogurtowa

Dieta jogurtowa – w jaki sposób ją wspomóc?

Przed przystąpieniem do odchudzania, przeprowadź detoksykację. Świetnie sprawdzą się w tym przypadku jogurty wzbogacone miękkim błonnikiem, tzn. inuliną lub oligofruktozą. Domowy jogurt jest on źródłem między innymi kwasu mlekowego, który poprawia działanie jelit i razem z żywymi kulturami bakterii – wspomaga trawienie.

Postaw także na aktywność fizyczną. Ruch jest nieodłącznym sprzymierzeńcem szczupłej sylwetki, ponieważ pozwala na szybsze doprowadzenie do deficytu energetycznego (a tylko to gwarantuje spadek masy ciała).

Wspomagaj się również sokiem z młodego jęczmienia (przygotujesz go samodzielnie z trawy jęczmiennej) – zawiera sporą ilość błonnika usprawniającego pracę jelit oraz zmniejszającego łaknienie.

Dieta jogurtowa – przykładowy jadłospis

Dieta jogurtowa wcale nie jest monotonna.  W rzeczywistości jadłospis jest bardzo urozmaicony, dzięki czemu nie nudzi i nie stanowi zagrożenia dla zdrowia.

Śniadanie – grzanki z twarożkiem warzywnym

Składniki:
•    chudy twaróg (50 g),
•    ogórek kiszony,
•    marchew,
•    pomidor,
•    jogurt naturalny (150 g),
•    2 razowe grzanki.

Przygotowanie: do twarogu dodaj pokrojone w kostkę warzywa i całość wymieszaj z jogurtem; spożyj z grzankami.

dieta jogurtowa

Obiad – naleśniki z dżemem

Składniki:
•    2 gotowe naleśniki,
•    2 łyżki niskosłodzonego dżemu,
•    napój jogurtowy do picia / kefir (350 g).

Przygotowanie: naleśniki posmaruj dżemem i popij jogurtem.

Kolacja – kanapka z wędliną i sałatką

Składniki:
•    jajko,
•    4 łyżki groszku zielonego,
•    5 liści szpinaku świeżego,
•    jogurt naturalny (150 g),
•    kromka żytniego chleba,
•    plasterek chudej wędliny.

Przygotowanie: pokrój ugotowane jajko, dodaj groszek i szpinak, a całość polej jogurtem; spożyj z kanapką z wędliną.

Komentarze: 1
  1. basia

    Jadłospis wydaje się fajny, do tego widzę, że nie ogranicza się do jogurtu, więc pewnie nie znudzi się po dwóch dniach. Na początku, gdy usłyszałam o tej diecie bałam się, że ma coś wspólnego z dietą Dukana, która mi się źle kojarzy, ale widzę, że tu mamy sporo węglowodanów, więc raczej nie byłoby takich negatywnych skutków, jak na tamtej diecie.
    Sam pomysł z produkcją domowego jogurtu też uważam za genialny, bo odkąd zaczęłam czytać składy sklepowych jogurtów, to przestałam je niemal kupować. Przerażają mnie te wszystkie gumy guar, ksantanowe, karageny i inne ‚ulepszacze’, a już ten barwnik koszenila, który jest chyba we wszystkich truskawkowych czy wiśniowych jogurtach to istna tragedia. Wiecie z czego go robią? Wygooglujcie sobie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *