Young woman training with gymnastic ball in gym

Ćwiczenia z piłką

Są tu z nami fani ćwiczeń na piłce? Czy wiecie ile korzyści płynie z takiej formy fitnessu? Jakich korzyści możemy się spodziewać? Ile wyniesie nas kupno specjalnej piłki?
Ćwiczenia na piłce to idealny sposób, aby zmienić nieco swój codzienny rytuał fitnessowy.
Piłka coraz częściej gości w domowych „siłowniach” ze względu na liczne plusy jakie niesie ze sobą trening przy jej pomocy.

Jakie to plusy?

– przede wszystkim plusem jest to, że na piłce może ćwiczyć dosłownie KAŻDY. Nie ma tu znaczenia wiek czy stopień kondycji fizycznej. Każda jedna osoba, która ma ochotę zakupić sobie taki sprzęt nie musi się wahać nad decyzją.

– piłka angażuje WSZYSTKIE mięśnie, nawet te głębokie. Wydaje się, że leżąc, czy siedząc na piłce nic się nie dzieje szczególnego z naszym ciałem. Jest to oczywiście błędne myślenie, ponieważ piłka zmusza nas do utrzymania równowagi, a ta zaś budzi do pracy wszystkie mięśnie ciała. Wszystko to za sprawą ćwiczeń na nierównej bazie. Co więcej, nie musimy bać się bólu kolan czy stawów, gdyż cała waga ciała spada na gumową piłkę.

– na piłce można wykonywać różnorakie, ciekawe ćwiczenia, takie jak np. pilates, gimnastyka, a także trening siłowy przeznaczony na różne partie ciała. Oprócz tego możemy ją użyć do celów rehabilitacyjnych. Dla lepszych efektów lub dla urozmaicenia ćwiczeń można sięgnąć po dodatkowe obciążenia. Efekty będą zadowalające tak jak w przypadku tradycyjnego fitnessu. Wszystko zależy od rozplanowania zajęć i ich intensywności.

– piłka fitness nie tylko na trening. Oznacza to, że możemy nią zastąpić nasze nudne i niewygodne krzesło w pracy lub w domu. Siedząc wiele godzin na takiej piłce mamy pewność, że nasze ciało nie męczy się i nie jest obciążone tak jak w przypadku kiedy siedzimy na zwykłym krześle. Piłka wymusza na nas prawidłową postawę, a więc nie musimy bać się bólu kręgosłupa. Pamiętajmy, że sprzęt zawsze powinien być dostosowany indywidualnie.

Jak ćwiczyć z piłką?

Wybierając w sklepie taki sprzęt, warto wcześniej zastanowić się jaką partię ciała chcemy poprawić, ponieważ wielkość piłki dostosowujmy do rodzaju treningu np. duża piłka idealnie sprawdzi się przy treningu na mięśnie pleców, natomiast mała piłka może być użyta do ćwiczeń na pośladki lub nogi. Możemy ćwiczyć leżąc na piłce, siedząc, trzymając ją między nogami, czy chwytając ją stopami.

Piłkę można kupić już od 20 zł.

Czy ktoś z Was ćwiczył już na piłce? Jak oceniacie taki trening?:)

Komentarze: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *