Senioren heben Hanteln bei Physiotherapie

Aktywności, które pokochają seniorzy

O tym, że sport to samo zdrowie, wie niemal każdy. Dawka ruchu, zwłaszcza na świeżym powietrzu, wzmacnia nasz organizm, jego wydolność oraz odporność, a także pomaga zapobiegać wszelkiego rodzaju chorobom. Uprawiać sport powinien każdy, bez względu na płeć czy wiek. Szczególnie praktykować go powinny osoby starsze, bardziej narażone na różnego rodzaju choroby, bądź powoli tracące siły witalne i sprawność. Oferta sportów przeznaczonych dla seniorów jest ogromna, dlatego nie ma powodu, aby szukać wymówki do zalegania na kanapie.

Ćwiczenia fizyczne osób starszych powinny być dostosowane do ich organizmu, wszak nie należy zbytnio przesadzać z obciążeniami. Sport ma nam bowiem sprawiać przyjemność, a nie udrękę! Dzięki aktywności, osoby starsze poprawią krążenie, wzmocnią stawy, unikną otyłości i poprawią koordynację ruchową. Nic, tylko wyjść z domu i zapisać się na zajęcia lub rozpocząć treningi. Sport zawsze lepiej uprawiać w grupie, dla wspólnej motywacji.

autumn hiking 9

Poniżej kilka przykładów ćwiczeń/zajęć przeznaczonych specjalnie dla seniorów.

  • Joga idealnie nadaję się na zmęczone mięśnie. Pozwala się rozciągnąć, wzmocnić organizm i jednocześnie wycisza oraz odpręża. Oddaj się dźwiękom spokojnej muzyki i ćwicz swoje stawy w przeróżnych pozycjach.
  • Nordic walking to coraz popularniejsza forma ćwiczeń. Wystarczy jedynie zakupić specjalnie kijki, których cena jest dostosowana do kieszeni przeciętnego emeryta i wynosi kilkadziesiąt złotych. Następnie warto wybrać się na spacer, odpychając się kijkami podczas specyficznego chodu, który angażuje wszystkie partie ciała.
  • Dla osób lubiących pływanie, polecam basen bądź bardziej urozmaicona forma ćwiczeń w postaci aqua aerobiku. W wodzie Twoje mięśnie męczą się dużo wolniej, dzięki czemu możesz ćwiczyć lepiej i dłużej. Pływanie idealnie nadaję się także dla osób pragnących zrzucić zbędne kilogramy.
  • W zestawieniu nie można zapomnieć także o rowerze. Rower to poza bieganiem najprostsza forma ćwiczeń, praktycznie każdy z nas posiada taki w swoim domu. Przejażdżki po parku bądź lesie, dodatkowo uprzyjemnią jazdę i pozwolą się dotlenić. Jeszcze przyjemniejsze będą wypady w parze.
  • Poszczególne domy osiedlowe oraz domy kultury organizują często także inne zajęcia ruchowe dla seniorów, np. w postaci pilatesu i różnego rodzaju form tanecznych. Osoby starsze mogą się tam wspólnie spotykać, wymieniać doświadczeniami i brać udział w zajęciach za naprawdę niską cenę. W każdym mieście znajduje się przynajmniej kilka takich organizacji.

Trainer And Senior Customers Doing Yoga

Tak naprawdę, nieważne jaki sport wybierzemy, ważne jest aby w ogóle go uprawiać.

Podjęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej, na pewno jest dużo lepsze i zdrowsze niż siedzący tryb życia. Wystarczy odrobina motywacji i chęci. Jeśli wolisz ćwiczyć w samotności, to nie ma problemu, wsiądź na rower i jedź przed siebie albo zacznij od porannego joggingu. Dla osób ceniących zajęcia w grupie, oferta jest niemal nieograniczona. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie, a przy okazji nawiąże nowe znajomości, połączone tą samą pasją. Dzięki systematycznym ćwiczeniom, poprawia się nie tylko nasza kondycja fizyczna i ogólny stan zdrowia, ale również samopoczucie. Według naukowców sport jest także dobry na smutki, niewielki spacer potrafi bowiem poprawić samopoczucie i pozwala na spokojnie przemyśleć troski i problemy, a dotleniony mózg sprawia, iż łatwiej znajdziemy rozwiązanie trudnych sytuacji.

Ćwiczyć może każdy, a wymówki w stylu, „to już nie te lata” nie mają racji bytu. Rozejrzyjcie się dookoła i sami zobaczcie jak wiele seniorów uprawia sport. Skoro oni mogą i potrafią, możesz i Ty 😉

Komentarze: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *