Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Bez tytułu-3

10 nieznanych właściwości soku z pokrzywy

Znacząca moc uzdrawiająca spoczywa w parzącej pokrzywie, która może być spożywana również jako sok z młodych łodyg i liści pokrzywy przyniesie on jeszcze większe korzyści. W końcu sok koncentruje składniki lecznicze i szybko się wchłania. Sok z pokrzywy ma korzystny wpływ na oczyszczanie organizmu z toksyn i zwiększanie stężenia hemoglobiny we krwi. Sok ma zdolność aktywowania procesów metabolicznych w organizmie, w wyniku, czego krew jest oczyszczana i wzbogacana, toksyny są usuwane, wszystkie organy i układy zaczynają działać lepiej.Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Bez tytułu-3

10 nieznanych właściwości soku z pokrzywy

  1. Naukowcy sugerują, że sok z pokrzywy pomoże pozbyć się wyczerpania zimowego, anemii, wysypek skórnych niezakaźnego pochodzenia, a nawet irytującej migreny. Długotrwałe piękno można zachować pijąc 3-4 łyżki soku z pokrzywy codziennie przez miesiąc, rozcieńczone wodą w stosunku 1: 3.
  2. Codzienne leczenie sokiem z pokrzywy jest bardzo przydatne do wzmacniania kości (do zapobiegania osteoporozie), uspokojenia układu nerwowego.
  3. Wzmacniając procesy metaboliczne, sok z pokrzywy poprawia stan zapalny hemoroidów, miażdżycy, reumatyzmu, dny moczanowej, cukrzycy. Według badań polskich naukowców świeży sok pokrzywy ma działanie lecznicze na wszystkich etapach gruczolaka prostaty, ponieważ opóźnia rozwój przerostu gruczołu krokowego.
  4. Sok z pokrzywy to pierwsza pomoc na obrażenia: sok można nanieść na ranę. Wyciśniętym sokiem przemywa się rany, zwilżone bandaże należy nałożyć na powstałe uszkodzenia skóry.
  5. W medycynie ludowej uważa się, że pokrzywa ma właściwości przeciwnowotworowe, dlatego zaleca się stosowanie soku z pokrzywy z miodem pszczelim i dodatkiem pokruszonych świeżych liści pokrzywy, a także orzechów. Jest to skuteczny produkt dla chorych z nowotworami przewodu pokarmowego i rozrostem gruczołu krokowego. Ta mieszanina normalizuje również ciśnienie krwi. Przeciwnowotworowe działanie pokrzywy uzyskuje się dzięki zawartości chlorofilu, (do 8%), który ma działanie wzmacniające, stymulujące, gojące rany.
  6. Ponadto sok z młodych liści pokrzyw zawierają 2 razy więcej kwasu askorbinowego niż owoce czarnej porzeczki, a karotenu więcej niż liście szczawiu, jagody rokitnika, marchewki. Ze względu na swój bogaty skład, sok z pokrzywy ma unikalne właściwości: hemostatyczne, wykrztuśne, moczopędne, przeciwbiegunkowe, żółciopędne. Może zwiększać hemoglobinę i liczbę czerwonych krwinek we krwi. Pokrzywa zawiera ogromną ilość pierwiastków śladowych, aminokwasy, witamin, które mają terapeutyczny efekt, pozwalają szybko przywrócić siłę podczas lub po poważnej chorobie.
  7. Sok z pokrzywy wpływa na układ trawienny walczy z: zapaleniem żołądka, wrzodami i zapalenie trzustki. Ponadto wspiera leczenie zapalenia wątroby, i marskości wątroby. A także leczy niestrawność, zaparcia, zapalenie jelit. Pomoże pozbyć się pasożytów jelitowych. Inne przepisy dotyczące pokrzywy, możecie przejrzeć tutaj: http://greenlife.com.pl/pokrzywa-w-kuchni-przepisy/
  8. Sok z pokrzywy usuwa problemy z nerkami: kamień nerkowy i infekcję nerek, usuwa problem z zatrzymaniem moczu, zapalenie pęcherza moczowego, nietrzymaniem moczu.
  9. Sok z pokrzywy działa prozdrowotnie na choroby płuc, gruźlicę a także zapalenie oskrzeli, astmę, kaszel, infekcję wirusową.
  10. Sok z pokrzywy pomaga utrzymać zdrową jamę ustną. Pomaga w leczeniu zapalenia jamy ustnej, zapalenia dziąseł, zapalenia migdałków, infekcji jamy ustnej i gardła poprzez płukanie gardła rozcieńczonym sokiem z pokrzywy, który ma właściwości przeciwbakteryjne.

Wiosna to idealny czas na wzmocnienie pracy organizmu sokiem z pokrzywy. Dzięki wielu właściwościom terapeutycznym pokrzywa jest jednocześnie źródłem witamin i minerałów, które pomagają odzyskać siły i zapobiegać niedokrwistości. Sok z pokrzywa jest bogaty w substancje aktywne biologicznie, takie jak żelazo, magnez, wapń, potas i krzem, witaminy A, K, PP, B. Pokrzywa zawiera 200 razy więcej witaminy C niż jabłka.

Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Bez tytułu-4

10 powodów, dla których warto pić sok z buraka

Zdrowy styl życia jest coraz bardziej popularny. Większa liczba osób uprawia sport i zwraca uwagę na to, co je, włączając do diety m.in. różnorodne owoce i warzywa. Jednak niektóre z nich wciąż nie są doceniane i omijane przez konsumentów szerokim łukiem. Do takich warzyw należy właśnie burak, wciąż kojarzony większości ze świątecznym barszczem na wigilijnym stole podanym z tradycyjnymi uszkami. Zupełnie niepotrzebnie! Burak to warzywo pełne drogocennych witamin, które są nam szczególnie niezbędne po okresie jesienno-zimowym. Szczególnie polecane jest picie soku z buraka – przeczytaj, dlaczego warto włączyć sok z buraka do swojej codziennej diety!

    1. Buraki są najzdrowsze w surowej postaci

Jeśli spożywamy buraki to najczęściej po obróbce termicznej, np. w zupie czy pieczone. Jednak to buraki w surowej postaci zawierają najwięcej składników mineralnych i witamin. Dlatego dobrym pomysłem jest picie soku wyciskanego ze świeżych buraków. 

    1. Wysoka zawartość witaminy C – piękna skóra

Buraki, dzięki sporej zawartości witaminy C, przyspieszają gojenie się ran oraz biorą udział w tworzeniu kolagenu, dzięki któremu nasza skóra jest bardziej jędrna.

    1. Żelazo i kwas foliowy zawarte w soku z buraka przeciw anemii

Ze względu na wysoką zawartość żelaza i kwasu foliowego w soku z buraka, zapobiega on niedokrwistości, a także pomaga skutecznie walczyć z anemią.

    1. Sok z buraka skuteczny podczas odchudzania

W trakcie diet odchudzających warto włączyć do swojej diety sok z buraka – stymuluje przemianę materii, pomaga oczyścić organizm z toksyn i… ma niewiele kalorii (ok 45 kcal w 100 ml soku). Dodatkową zaletą picia soku z buraka podczas odchudzania jest zawarty w nim błonnik, który zapewnia uczucie sytości na dłużej (dzięki czemu nie podjadamy między posiłkami).

    1. Korzyść dla naszego serca

Sok z buraka korzystnie wpływa na najważniejszy narząd w naszym organizmie, czyli na serce. Obniża poziom cholesterolu, wzmacnia naczynia krwionośne, a dzięki temu zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby układu sercowo-naczyniowego, do których zaliczamy np. udar mózgu czy zawał mięśnia sercowego.

    1. Sok z buraka zwiększy naszą wydajność podczas wysiłku fizycznego

Sok z buraka to naturalny środek dopingujący i napój energetyzujący. Dzięki występującym w buraku azotanom, zamieniającym się w tlenek azotu, które obniżają zużycie tlenu, poprawiają wydolność organizmu, zwiększając zdolność krwi do przenoszenia tlenu.

    1. Sok z buraka skutecznie obniża poziom cukru we krwi

Sok z buraka jest świetną przekąską dla cukrzyków oraz osób borykających się ze zbyt wysokim poziomem cukru we krwi. To dlatego, że buraki zawierają przeciwutleniacz kwas alfa-liponowy (ALA), obniżający poziom glukozy we krwi i zwiększający wrażliwość organizmu na insulinę.

    1. Zwiększona odporność

Regularnie pijąc sok z buraka zwiększamy swoją odporność, osłabioną po zimie. To dzięki zawartej w burakach betaninie – bioaktywnemu związkowi wspierającemu układ odpornościowy.

    1. Sok z buraka w walce ze stresem

Sok z buraka zawiera zestaw witamin z grupy B (B1, B2, B3, B5, B6), które pomagają nam skuteczniej rozprawić się ze stresem i napięciem nerwowym, zapobiegają depresji i nerwicom.

    1. Pomaga w zwalczeniu przeziębienia i grypy

Sok z buraka nie tylko zawiera zestaw cennych witamin, które pomagają osłabionemu organizmowi wygrać z przeziębieniem lub grypą, ale także działa wykrztuśnie, pomagając w uporaniu się z uciążliwym kaszlem.

Już wiesz, jak wiele zalet posiada regularne spożywanie soku z buraka. Jeśli smak soku Ci nie odpowiada, możesz dodać do niego inne warzywa lub owoce, np. jabłko lub seler naciowy, które złagodzą jego smakKopia Kopia Kopia Kopia Kopia Kopia Bez tytułu-2

Jeżeli nie wiesz jeszcze w jaki sposób przygotować sok z buraka, zachęcamy do sprawdzenia naszego ostatniego porównania wyciskarek do soków: http://greenlife.com.pl/porownujemy-wyciskarki-wolnoobrotowe-hurom-h-ae-alpha-plus-vs-kuvings-c9500-ktora-nich-wygra/

Projekt bez tytułu-7

Dlaczego warto uwzględnić w diecie seler naciowy

Seler uprawiano już w starożytności – Grecji i Rzymie. W Europie został stał się popularny w XVII wieku we Włoszech, ale Polsce do niedawna użytkowana była powszechnie głównie jego korzeniowa odmiana. Gatunek naciowy stał się modny dopiero w ostatnich latach, kiedy zrobiło się głośno o jego wartościach odżywczych i zdrowotnych. I słusznie, bo to niepozorne warzywo jest nie tylko pyszną przekąską, dodatkiem do koktajli czy sałatek, ale przede wszystkim – źródłem wielu witamin i minerałów oraz narzędziem do walki z chorobami.

Zastosowanie selera naciowego

Seler naciowy jest podstawowym składnikiem diet odchudzających, ze względu na swoją niskokaloryczność i pomoc przy spalaniu tłuszczy. Ma on jednak zdecydowanie więcej zalet – dowiedziono, że poprawia trawienie, obniża ciśnienie i poprawia nawodnienie naszego ciała. Warto więc wprowadzić go do naszej codziennej kuchni. Jego chrupiąca, długa łodyga ma wyrazisty, orzeźwiający i lekko ostry smak, zatem świetnie sprawdza się jako dodatek do wszelkiego rodzaju dipów, sosów czy hummusu. Pokrojona doskonale wygląda i smakuje jako składnik sałatki. Seler naciowy będzie także wspaniałym, zdrowym dodatkiem do wielu zielonych koktajli. Nie jest więc zupełnie wymagający jako danie – a jego zastosowanie jest bardzo uniwersalne, możemy je zatem łatwo dopasować do naszych gustów. Pamiętajmy, że 100 gram selera to jedynie około 10 kalorii – jedząc go, nie musimy bać się o linię – możemy być spokojni o nią, a także o nasze zdrowie!Kopia Kopia Bez tytułu

Właściwości selera naciowego

Seler naciowy to obowiązkowy składnik zdrowej diety, ułatwiający walkę z wieloma dolegliwościami, zapobiegający rozwojowi przeróżnych chorób:

  • wspomaga procesy oczyszczania organizmu i usuwanie zbędnych toksyn dzięki oleistemu związkowi NBP
  • działa na układ trawienny, pobudzając apetyt, przyśpieszając metabolizm i zapobiegając zaparciom
  • jego sok pomaga odmłodzić wygląd skóry i odżywić włosy, dodając im połysku i witalności
  • posiada ponad 80 substancji odżywczych, poprawiających działanie narządów wewnętrznych
  • olej z nasion selera wspiera leczenie nadciśnienia i choroby wieńcowej, a herbata z nasion wspomaga leczenie dny moczanowej
  • olejek eteryczny w nim zawarty koi układ nerwowy i poprawia zdolności poznawcze
  • redukuje obrzęki skórne oraz ma działanie przeciwzapalne dzięki związkom wodno-etanolowym
  • sok z selera może pomóc w zmniejszeniu bólu związanego z artretyzmem
  • natka selera posiada wiele przeciwutleniaczy, zmniejszających ilość wolnych rodników
  • działa moczopędnie jako diuretyk i niweluje wzdęcia
  • jest źródłem flawonoidów, garbników i polifenoli, wspomagających pracę żołądka, okrężnicy i jelita
  • poprawia stan wątroby i oczu
  • związki heksanowe i metanolowe, zawarte w nasionach, poprawiają krążenie
  • chroni wyściółkę przewodu pokarmowego i zapobiega wrzodom oraz wyrównuje poziom kwasu żołądkowego
  • dzięki związkowi BuPh zmniejsza poziom lipidów i przyśpiesza usuwanie z organizmu cholesterolu, co wspomaga pracę serca i zapobiega miażdżycy
  • poprawia ogólną kondycję organizmu i chroni przed stresem oksydacyjnym dzięki obecności przeciwutleniaczy i polisacharydów, zapobiegających stanom zapalnym i chorobom serca
  • Kwasy fenolowe (kofeinowy i ferulowy) oraz flawonole (kwercetyna) zawarte w selerze zapobiegają bólom stawów, powstaniu zespołu jelita drażliwego i zakażeniom dróg moczowych
  • dzięki właściwościom diuretycznym wspomaga leczenie infekcji bakteryjnych układu pokarmowego i rozrodczego, zapobiega problemom z nerkami i pęcherzem moczowym, a nawet powstawaniu cyst w narządach rozrodczych

Jedzenie selera naciowego zaleca się także tym osobom, których dieta uboga jest w witaminy i składniki mineralne. Warzywo to zawiera ich mnóstwo, między innymi:

  • żelazo
  • magnez
  • cynk
  • fosfor
  • potas
  • wapń
  • witamina E
  • witaminy z grupy B, w tym kwas foliowy
  • witamina C
  • witamina A
  • witamina K

Jak więc widać – odpowiednia dieta, bogata w seler naciowy, jest gwarancją zdrowego organizmu. Nie zapominajmy o nim w trakcie przygotowywania potraw!